حساب کاربری

1. چگونه می توانم حساب کاربری ایجاد کنم؟

برای ایجاد حساب کاربری می توانید از نوار بالای سایت (ورود/ عضویت) یا از پخش پائین سایت بر روی گزینه (حساب کاربری) کلیک کنید. سپس در قسمت فرم عضویت ایمیل و رمز عبور انتخابی خود را وارد نمائید و بر روی گزینه عضویت کلیک کنید تا حساب کاربری شما ساخته شود. لازم به ذکر است ایمیلی حاوی لینک (تائید حساب) از طرف سایت به ایمیل شما ارسال میگردد بر روی لینک کلیک کنید تا ایمیل شما در سایت تائید شود.

2. آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟

بله شما می‏‌توانید در هر لحظه مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار نخست باید وارد حساب کاربری خود شوید. سپس با کلیک روی گزینه “اطلاعات حساب کاربری” به صفحه‏‌ای منتقل می‏‌شوید که می توانید “اطلاعات حساب” خود را ویرایش کنید. اگر دسترسی به ویرایش یا تغییر ایمیل شما بسته است، متاسفانه به دلایل حفظ امنیت کاربری، هیچ راهی برای تغییر ایمیل یا نام کاربری خود نخواهید داشت.

3. آیا پس از تایید شماره همراه در مرحله ثبت نام، میتوانم شماره خود را تغییر دهم؟

شما زمانی میتوانید شماره خود را تغییر دهید که شماره همراه جدید نیز تایید شود. در صورتی که شماره همراه خود را به فردی دیگر واگذار کردید، جهت جلوگیری از سواستفاده یا مشکلات احتمالی، شماره موبایل خود را در پروفایل تغییر داده و شماره جدیدی ثبت نمایید.

4. رمز عبور را فراموش کردم چطور می توانم آن را بازیابی کنم؟

در صورت فراموشی رمز عبور، در بخش ورود به حساب کاربری، بر روی لینک “رمز عبور را فراموش کرده ام” کلیک کنید. لینکی حاوی “تغییر رمز” به آدرس ایمیلی که در هنگام ثبت نام وارد نمودید، ارسال خواهد شد. در صورتیکه به هر دلیلی به ایمیل خود دسترسی نداشتید ، می توانید با پشتیبانی سایت تماس بگیرید و یا از طریق پشتیبانی آنلاین مشکل خود را مطرح کنید تا رمز عبور اصلاح و به شما اعلام گردد.

5.درخواستی برای تغییر رمز حساب کاربری دادم، چرا لینک آن برای من ایمیل نشده است؟

لطفاً ایمیل‌های اسپم (spam) خود را چک کنید. ممکن است ایمیل های ارسال شده از طرف سایت اسپم شناخته شوند. به ویژه ایمیل‌های ارسال شده به حساب‏‌های کاربری gmail و yahoo گاهی spam می‌شوند. توجه داشته باشید که link تغییر رمز برای شما ارسال می‏‌شود نه خود رمز.

6. چگونه میتوانم به اطلاعات خرید و سفارش های قبلی خود دسترسی داشته باشم؟

برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه “سفارش‌ ها” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده ‏شود.

7. شما از اطلاعات شخصی من چگونه استفاده می کنید؟ آیا این اطلاعات را در اختیار سایرین قرار می دهید؟

خیر، اطلاعات شخصی شما فقط در اختیار پیربوک استور بوده و برای سایر کاربران قابل مشاهده نمی باشد. فقط پس از خرید نشانی و نام شما در اختیار فروشندگان سایت قرار می گیرد تا بتوانند کالا را ارسال نمایند.

ثبت و پیگیری سفارشات

1. آیا برای خرید از پیربوک استور حتما باید در سایت عضو باشم؟

بله، شما میتوانید بودن عضویت کالاهای مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه کنید و در هنگام ثبت سفارش، عضویت خود را تکمیل نمائید. اما توصیه میگردد برای سهولت انجام کار، ثبت و پیگیری سفارشات نخست عضویت خود را تکمیل نمائید.

2. چگونه می توانم از وضعیت سفارشاتی که ثبت کردم مطلع شوم؟

فروشگاه پیربوک استور با ارسال پیامک‏، مرحله به مرحله وضعیت فعلی سفارش را به شما اعلام می‏‌کند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، می‏‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه “سفارش‌ها” از وضعیت آن مطلع شوید. برای پیگیری بسته پستی پس از ارسال می توانید به بخش پیگیری سفارشات مراجعه و کد رهگیری که در > حساب کاربری > سفارش ها برای شما ارسال گردیده را در این بخش وارد کنید و از آخرین وضعیت بسته پستی خود مطلع شوید.

3. آیا میتوانم برای شخص دیگری از پیربوک استور خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟

بله در قسمت (آدرس صورتحساب و تحویل کالا) در قسمت آدرسها شما می‌توانید آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. لطفا توجه داشته باشید تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.

4. پس از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش و ارسال آن باید با پیربوک استور تماس بگیرم؟

خیر، پس از تکمیل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس پیامک یا ایمیل اطلاع‏ رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش پیربوک استور با شما تماس خواهند گرفت.

5.آیا می توانم مشخصات فاکتور خرید و اطلاعات را تغییر دهم؟

با توجه به ثبت سیستمی سفارش، امکان صدور فاکتور مجدد و یا تغییر مشخصات وجود ندارد.

6. آیا می توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش دهم؟

خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان افزودن به سبد خرید دارند که در سایت با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شده‌‏اند. اگر کالایی دوباره موجود شود گزینه (افزودن به سبد خرید) فعال خواهد شد.

7. می توانم سفارشی را تلفنی ثبت کنم؟

خیر، خرید و ثبت سفارشات فقط از طریق فروشگاه رسمی پیربوک استور صورت خواهد گرفت. به همین منظور برای تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و همچنین کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم ‏باید سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند.

پرداخت

1. خرید از چه طریق امکان پذیر خواهد بود و مبلغ سفارشم را چگونه می توانم پرداخت کنم؟

تمامی مشتریان و خریداران محترم پیربوک استور می توانند از طریق درگاه پرداخت اینترنتی آنلاین و با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شتاب در فروشگاه، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند. در روش دوم اگر امکان خرید اینترنتی ندارید می توانید از طریق انتقال مستقیم مبلغ به حساب بانکی فروشگاه و ارسال شماره رسید تراکنش به بخش پشتیبانی سفارش خود را ثبت نمایند.

2. با استفاده از کارت کدام بانک ها می توان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟

فرقی نمی کند، تنها با داشتن رمز دوم (رمز خرید اینترنتی) و CVV2 و انقضا کارت بانکی و با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت، می توانید هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

3. پرداخت اینترنتی در فروشگاه ناموفق بوده اما وجه سفارش کامل از حسابم کم شده چه باید کرد؟

در بعضی مواقع ممکن است در هنگام پرداخت وجه شبکه بانکی قطع شود یا به دلیل کندی سرعت اینترنت پرداخت ناموفق انجام شود. اختلال در سیستم شبکه طبیعی است و در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد زیرا مبلغ شما در بین شبکه بانکی است و در این حالت خود بانک نقص فنی را برطرف کرده و مبلغ را بصورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا ۷۲ ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مشکل برطرف شود.

4. آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارشات در سایت پیربوک استور امن است؟

فروشگاه پیربوک استور با دارا بودن گواهینامه SSL و کلید رمزنگاری شده ارتباط بین کاربر و درگاه پرداخت اینترنتی را رمزنگاری میکند به همین دلیل جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و با خیال راحت میتوانید پرداخت خود را انجام دهید، از طرفی پرداخت های اینترنتی به گونه‏‌ای طراحی شده که امن و راحت باشد، اما با این وجود شما هنگام خرید در هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکته‏‌های زیر را رعایت فرمایید: به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی پیش از ورود هرگونه اطلاعات، آدرس موجود در بخش مرورگر وب خود (URL Address) را با آدرس درگاه پرداخت مقایسه نمایید و درصورت مشاهده هر نوع مغایرت احتمالی، موضوع را با درگاه مربوطه در میان بگذارید. از صحت مبلغ نمایش داده شده، اطمینان حاصل فرمایید. برای جلوگیری از افشای رمز کارت خود، حتی المقدور از صفحه کلید مجازی استفاده فرمایید.

محصولات

1. آیا محصولات فروشگاه پیربوک استور نو (آکبند) است یا دست دوم می باشد؟

از آنجایی که سایت پیربوک استور بستری برای معاملات روزانه کتاب های کلکسیونی بین خریدار و فروشنده می باشد، لذا هم محصولات نو و هم محصولات دست دوم در سایت بفروش می رسد.

2. چون محصولات دست دوم در فروشگاه پیربوک استور به فروش میرسد، آیا خرابی یا امکان معیوب بودن کالا وجود دارد؟

در هنگام فروش محصولات دست دوم در اطلاعات محصول، وضعیت و مشخصات محصول ذکر میگردد که آیا دست دوم است یا آکبند، معیوب است یا سالم، به همین دلیل مشتریان محترم با خیالی آسوده و با اطلاع قبلی از وضعیت محصول اقدام به خرید می نمایند.

3. اگر محصول خریداری شده با محصولی که فروشنده ادعا میکرده مغایرت داشت، تکلیف چیست؟

پس از ارسال محصول توسط فروشنده و تحویل آن به خریدار، اگر مشخصات کالا با توضیحات مغایرت داشت، خریدار ۲۴ ساعت مهلت دارد همراه با مستندات (عکس و توضیحات محصول) موضوع را به پشتیبانی یا از طریق فرم تماس با ما و یا ایمیل info@pirbookstore.ir اطلاع دهد، در صورتی که مستندات و ادعاهای خریدار مبنی بر مغایرت کالا صحت داشته باشد و حق با خریدار باشد. خریدار با هماهنگی واحد فروش پیربوک استور محصول را برای فروشنده ارسال و فروشنده پس از تائید و سلامت کالای برگشتی، وجه پرداخت شده را به خریدار عودت می دهد.

شرایط ارسال محصول

1. هزینه ارسال سفارشات چگونه محاسبه می شود؟

هزینه‏ ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است که در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان می‏‌رسد.

2. پس از اینکه سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول می کشد که به دستم برسد؟

شروع ارسال: حداکثر ۲۴ ساعت بعد از ثبت سفارش، زمان تحویل سفارشات 3 الی 5 روز کاری. توجه: زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است.

3. آیا می توانم سفارش خود را در ساعت معینی تحویل بگیرم؟

زمان رسیدن بسته های ارسالی پس از تحویل به پست، بر اساس محدوده جغرافیایی از ۴۸ تا ۷۲ ساعت متغیر است، بنابراین روز رسیدن سفارش با توجه به خدمات پستی تقریباً مشخص است اما ساعت آن را نمی‏‌توان به طور دقیق تعیین کرد.

4. می توانم کالایی را که سفارش دادم با مراجعه به پیربوک استور به صورت حضوری تحویل بگیرم؟

از آنجا که سایت پیربوک استور یک فروشگاه اینترنتی است و یکی از اهداف آن کاهش دادن سفرهای درون شهری غیر ضروری‏ است، تحویل حضوری سفارش در محل امکان‌پذیر نیست.

5. آیا می توانم سفارشی را که با پست سفارشی یا پیشتاز ارسال شده رهگیری کنم؟

بله، برای رهگیری بسته پستی شما میتوانید کد رهگیری را که در حساب کاربری > سفارش ها وارد شده است در صفحه پیگیری سفارشات یا آدرس http://newtracking.post.ir وارد کنید و از آخرین وضعیت بسته پستی خود با خبر شوید.

6. در هنگام تکمیل سفارش اطلاعات را اشتباه وارد کردم باید چکار کنم؟

مسئولیت وارد کردن کلیه اطلاعات شخصی اشتباه اعم از شماره های تماس، ایمیل و یا آدرس اشتباه بر عهده خریدار می باشد، بنابراین پس از ارسال بسته، پیربوک استور در این زمینه هیچ گونه مسئولیتی نمی پذیرد.

شرایط بازگشت یا تعویض محصول

1. شرایط استرداد یا تعویض کالا به چه صورت خواهد بود؟

تمامی کالاها شامل ۴۸ ساعت مهلت تست پس از تحویل به مشتری می باشد/ در صورتی که کالا خریداری شده با مشخصات محصولی که در سایت سفارش دادید مغایرت داشت، برای تعویض یا استرداد، جهت ارسال با واحد پشتیبانی هماهنگی شود/ لطفا قبل از ارسال محصول یا هر اقدامی دیگر با کارشناسان پشتیبانی تماس گرفته و هماهنگی های لازم را انجام دهید/ هزینه عودت و یا تعویض کالا بر عهده مشتری می باشد/ استرداد و تعویض محصول مستلزم ارائه فاکتور خریدی که همراه محصول ارسال شده می باشد/ در صورت استرداد کالا توسط خریدار، و تائید کارشناسان مبنی بر مغایرت کالا، مبلغ پرداخت شده در طی ۴۸ ساعت به حساب مشتری واریز خواهد شد.

2. اگر کالای ارسال شده با آنچه سفارش داده ام و یا آنچه در سایت دیده ام مغایرت داشت، چه اقدامی باید انجام دهم؟

در هنگام تحویل کالا بسته بندی را کنترل و سالم بودن کالا را برسی نمایید. در صورت مشاهده هر گونه ایراد از تحویل گرفتن آن خودداری نمایید و موضوع را به بخش خدمات پس از فروش اطلاع دهید.

3. اگر کالایی که خریداری کرده ام ایراد فنی یا آسیب دیدگی داشت، چه اقدامی باید انجام دهم ؟

آسیب های ناشی از بسته بندی، باید در عرض ۲۴ ساعت کاری پس از تحویل سفارش به واحد پشتیبانی اطلاع داده شود. مسئولیت صحت و سلامت محصول تا زمان تحویل به مشتری به عهده فروشگاه پیربوک استور و فروشندگان آن می باشد.